SEO за страници с категория или архиви за електронен магазин

SEO за страници с категория

SEO за страници с категория или архиви за електронен магазин (Ръководство стъпка по стъпка).

Страниците с категории са много важни за електронните магазини. При правилно оптимизиране на страниците с категории (или архив) можете да получите високо класиране за ключови думи, които потенциално могат да генерират продажби и приходи.

В това ръководство стъпка по стъпка ще научите как да оптимизирате страниците си с категории за електронна търговия и да увеличите шансовете си за получаване на органичен трафик.

Защо са важни страниците с категории за електронна търговия?

Страниците с категории трябва да станат страници с висок авторитет.

  • Най-добрите практики показват, че трябва да имате йерархична структура с не повече от 3 нива.
  • Това означава, че освен началната страница, вторите най-важни страници на сайта са страниците с категории.

За да се възползвате от това обаче и да постигнете реални печалби по отношение на класирането и трафика, трябва да се работи по SEO, на тези страници.

SEO за страниците с категории помагат да постигнете по-високи класирания.

Друга важна причина, поради която страниците с категории са важни, е класирането.

Много уебсайтове за електронна търговия не могат да се класират за отделни страници с продукти, тъй като едни и същи продукти се предлагат в по-големи магазини и те са склонни да печелят първите места в класирането или защото хората не използват отделните имена на продукти за търсене, а по-общи термини.

Например, нека предположим, че продавате мъжки маратонки Nike.

Потребителите са по-склонни да търсят „мъжки маратонки, маратонки Nike“ и други свързани с тях термини, а не за отделните продукти.

SEO за страниците с категории е най-добрият подход.

Как да оптимизирате страниците с категории?

Нека видим някои важни стъпки, които трябва да следвате, за да имате добре SEO оптимизирани страници с категории.

– Оптимизирайте URL адресите на категориита си.

SEO за страниците с категории започва с оптимизиране на URL адресите.

URL адресите на категорията ви трябва да описват точно за какво става въпрос на страницата, без допълнителни символи или ненужна информация.

Например, ако имате категория за мъжки обувки, URL адресът ви най-добре да бъде: https://domain.com/mazhki-obuvki

Можете да използвате нашият инструмент за транслитериране на заглавия.

Поддържайте вашите URL адреси кратки, чисти и точни и се уверете, че потребителят може да разбере само от URL адреса за какво се отнася категорията.

Оптимизация на URL адрес за категория на WooCommerce.

Ако използвате WordPress и Woocommerce като вашата CMS за електронна търговия, задължително е да имате префикс.

Можете да използвате универсален, например категория продукти, или да го промените, при условие че всичките ви продукти могат да бъдат групирани заедно.

Например, ако продавате електронни книги, по подразбиране SEO URL адреса за категорията ще бъде:

  • http://domain.com/kategoria-produkti/SEO, но тъй като всички продукти, които продавате, са електронни книги, можете да промените служебната категория продукти на eknigi и вашият URL адрес ще стане
  • http://www.example.com/eknigi/SEO.

Забележка: Можете да намерите тези настройки в Настройки -> Постоянни връзки.

– Оптимизирайте заглавията на категориите.

Заглавието на категорията е чудесна възможност за подаване на силни сигнали към Google за страницата и нейното съдържание.

Когато планирате заглавията си, вземете предвид следното:

Направете изследване за вашите ключови думи. Ако знаете кои ключови думи хората използват в заявките си за търсене ще да излезете с високо оптимизирани заглавия.

Започнете заглавията си с ключови думи и след това добавете името на бранда си.

Например така:

Дамски обувки: токчета, ботуши, боти и още | brand.com

вместо:

brand.com | Дамски обувки: токчета, ботуши, кецове и др.

Използвайте специфични характеристики на продуктите от категорията в заглавието. Например, ако имате категория със летни, спортни обувки, уверете се, че това е отразено и в заглавието, например: „Летни спортни обувки – отстъпки за групови покупки“.

– Оптимизирайте описанието и мета-данните на категорията.

Мета описанието на страница с категория не оказва пряко влияние върху SEO на страницата, но има важна роля за постигане на по-висока честота на кликване (CTR).

Това, което пишете в полето за мета описание, се показва в резултатите от търсенето.

Ако не предоставите уникално описание за всяка страница с категория, вашият фрагмент може да изглежда като текст, който няма смисъл.

Това не е добре за вашата марка и със сигурност не насърчава хората да я кликват.

В описанията на категориите се опитайте да обобщите вашите продукти и предложения. Ако предлагате безплатна доставка, безплатни връщания и т.н., кажете това в описанието, за да насърчите потребителите да кликнат върху вашия линк.

– H1 Мета Заглавие на Категория

Страниците ви с категории трябва да бъдат оптимизирани по същия начин като другите страници или публикации на вашия уебсайт и това включва оптимизиране на H1 мета заглавието и съдържанието на страницата.

Страницата с категория трябва да има само един H1 таг. Той може да бъде същият като заглавието на страницата или различен, но все пак трябва да съдържа целевите Ви ключови думи.

Под H1 тага можете също да добавите няколко реда съдържание, за да дадете на потребителите и на търсачките добра представа за това какво представлява страницата.

Ако искате, можете да покажете същото съдържание като мета описанието.

– Tекстово съдържание

Що се отнася до съдържанието, много уеб администратори се затрудняват с добавянето на текстово съдържание към страница с категория за електронна търговия, защото това може да разруши дизайна на страницата и да отвлече вниманието от най-важните елементи на страницата – продуктите.

Добър начин за преодоляване на този проблем е да има няколко реда съдържание под Заглвието и след това малко свързано текстово съдържание в долната част на страницата.

Най-добре е в долната част на страницата с категория, да се добавят няколко абзаца с оптимизирано съдържание и вътрешни връзки към продуктови подкатегории, което е чудесно за SEO оптимизацията.

– Елементи за оптимизация на сраницата за категория.

Категориите също са целева страница и тя може да бъде първата страница, която потребителите ще видят при посещение от търсачките, Facebook или AdWords.

Това означава, че трябва да включва и всички онези елементи, които са необходими, за да насърчат и задържат потребителите в магазина ви, за да могат в крайна сметка да конвертират.

Неща като:

  • Вашето лого и информация за контакт
  • Бутони за подтикване към действие
  • Вашите предложения или промоции
  • Връзки към количката и профилът
  • Отзиви

Трябва да намерят своето място в страниците с категория.

Насочете вниманието към най-популярните продукти.

Ако имате много продукти в страниците си с категории, улеснете потребителите да намерят това, което искат, като им покажете списък с най-популярните (или най-продаваните) категории и продукти.

Този раздел в идеалния случай трябва да бъде поставен над списъка с продукти и под заглавието.

– Визуални и други елементи на използваемост.

Освен да показва правилното съдържание, правилно оптимизираната страница с категории трябва да включва изображения и други елементи, които да помогнат на потребителите да намерят това, което искат, при възможно най-малък брой кликвания.

Снимки:

Изображенията са важни и необходими за всеки електронен магазин.

Използвайте само висококачествени оптимизирани изображения – изображения с лошо качество могат да ви струват клиенти.

Оптимизиране на вашите изображения за размер и SEO – Има няколко начина да оптимизирате размера на файла на изображенията, без да губите качество. За всички изображения не забравяйте да настроите правилно ALT текста и също да използвате имена на файлове, които имат смисъл.

Филтри.

Ако имате много продукти в една категория, тогава трябва да имате филтри на страницата с категории, за да помогнете на потребителите да ограничат избора си и да намерят желаните от тях продукти.

Заглавия на продуктите, оценки и цени.

Под изображенията на продукта се уверете, че имате точно заглавие на продукта, цена и ако е приложимо рейтинг.

Ако продуктът е нов, добавете етикет в горната част на изображението, за да подчертаете това. Същото важи и за специални оферти.

– Правилно задайте каноничните URL адреси.

В случаите, когато страниците Ви с категории продукти се разширяват до повече от една страница или когато използвате филтри на страницата с категории, трябва да зададете канононичен URL адрес.

Чрез задаване на каноничен URL адрес всички връщащи се връзки се приписват на първата страница (като по този начин правите страницата ви по-силна) и избягвате дублирането на съдържание.

Например, ако имате URL адрес на категория продукти, който изглежда така: https://www.domain.com/my-product-category и имате активиран пейджинг, когато потребителите кликнат, за да отидат на страница 2, URL адресът ще бъде нещо така: https://www.domain.com/my-product-category/2/.

За да сте сигурни, че Google ще разбере, че следващите страници са част от основната страница с категория, трябва да зададете каноничния URL адрес на останалите страници на https://www.domain.com/my-product-category.

Страниците с категории са важни за уебсайтовете за електронна търговия.

Правилно оптимизираните страници с категории могат да помогнат на вашия магазин да постигне по-добро класиране в търсенето, докато неоптимизираните страници могат да генерират противоположни резултати.

В обобщение, страниците с категории, оптимизирани за SEO, трябва да:

  • Имат SEO приятелски URL асдрес, който описва категорията.
  • Заглавие, което включва ключови думи, свързани с продуктите от категорията.
  • Добре изработено мета описание, което дава на потребителите достатъчно информация защо трябва да щракнат върху вашата връзка от SERPS.
  • Уникално H1 и мета заглавие (с ключовите думи).
  • Текстово съдържание, което включва подходяща информация за категорията и вътрешни връзки към подкатегории или други страници на уебсайта.
  • Висококачествени изображения на продукти (или подкатегории).
  • Филтри и други функции, които помагат на потребителите да ограничат избора си и да намерят това, което искат, по възможно най-бързия и лесен начин.
  • Каноничния URL адрес, така че да няма проблеми със загубени връзки или дублирано съдържание.

Може да използвате и нашите услуги за SEO оптимизация или Изработка на сайт.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *