SEO тенденции които ни очакват през 2018-та година.

image

SEO тенденции които ни очакват през 2018-та година.

SEO тенденции – 2018-та.

Колко ефективни са били през 2017-та, вашите SEO стратегии и инициативи? Били ли са по-добри, или по-лоши от очакваното?

Подобно на други области в бизнеса и индустрията, SEOта непрекъснато се променя. Методи които доскоро са се смятали за успешни и са водели до високи позиции в SERP (страници и резултати от търсенето), стават ненужни и губят смисъл в рамките на няколко месеца.

Самият алгоритъм на Google постоянно се променя, технологията, достъпна за SEO оптимизаторите, също постоянно се развива, което ни позволява да останем в крак с ежедневните промени.

SEO тенденции които ни очакват през 2018-та година - Power Web 2

Докато през 2017 г. се стигна до доминирането на Google AMP (ускорени мобилни страници) и нарастването на HTTPS важността и нарастващата популярност на гласовото търсене. Някои от тези тенденции, може би ще продължат и през 2018 г., а някои ще отпаднат.

От друга страна, очакваме да се появят много нови тенденции през 2018 г.

От Google правят невъзможно, точното разгадаването на алгоритъма за класиране на страниците, той непрекъснато се коригира и ще бъде предизвикателство за SEO оптимизаторите, през 2018-та и много години напред.

Независимо дали искате да забравите 2017 и да започнете отново или да надградите успеха на своите 2017 SEO кампании, ето някои SEO тенденции, за които трябва да сте нащрек през 2018-та:

1. Разширени възможности на страницата с резултати от търсенето

Целта на всеки SEO специалист е да постигне и поддържа голям трафик към даден уебсайт. В идеалния случай това ще бъде резултат от заемането на първото място от страницата с резултати от търсенето. Не само, че е важно да се постигне тази желана позиция, но и да се задържи възможно най-дълго.

Въпреки това, с последните развития в търсещите машини, постигането на първа позиция в тази класация, вече не е достатъчно, за да получите трафика, който желаете.

Няма ги вече дните от десетте резултата в търсенето и няколко ясно маркирани реклами. Сега, когато разглеждате SERP, той е затрупан с изображения, видеоклипове, връзки, социални медии, по-задълбочени статии, различни widget-и реклами. Такаа стана лесно за резултат номер 1, за да се изгуби в натоварената бъркотия от други функции на страницата за търсене.

Докато ключовата дума фраза за оптимизация са все още важни, сега имате други външни елементи, от които зависи класирането.

Популярните функции на страницата с резултати от търсенето включват AdWords, новинарски блок, специални фрагменти, местни пакети, отзиви, туитове, видео, графичен пакет, поле за търсене и връзки към сайта.

Как можете да класирате и контролирате класирането си за всички тези неща? Има инструменти, които ви позволяват да проследявате класирането си и да показвате възможни ключови думи, които задържат потенциалния трафик.

2. Повече внимание на Rich Snippets (Богати фрагменти).

Има богати фрагменти и обикновени фрагменти. И двете включват заглавие, на което може да се кликва, URL адрес и мета описание. Богатият фрагмент има по-кондензирани заглавия, които включват “|” вместо тире (-), отзиви и изображение. Важно е как структурирате данните, но е и важно как търсачките ще покажат информацията.

Докато разликата може да изглежда незначителна, доказано е, че резултатите от търсенето с правилно форматирани Rich Snippets(богати фрагменти) получават повече кликвания и имат по-висока честота на кликване, което от своя страна увеличава потенциалните продажби.

Ако не сте сигурни как изглежда добре структурата на богатия фрагмент, можете да проверите Schema.org, който съдържа ръководство за добре структурирани данни стъпка по стъпка.

3. Скорост на страницата:

В днешното бързо развито общество, хората искат да получат нещата веднага, включително и информацията.

Нищо не е по-разочароващо, от това, да кликнете върху уебсайт, който изглежда, че отговаря точно на въпроса ви, само че трябва да чакате страницата да се зареди, твърде дълго. Ако страницата не се зареди за 5 секунди, вие най-вероятно ще опитате с друг уеб сайт, който може да ви даде отговорите, от които се нуждаете.

Повечето хора не обичат бавните уеб страници. Ако страницата ви е бавна, трафикът на сайта Ви ще пострада. Скоростта на страницата е функция за потребителското изживяване, което се очаква да е позитивно за всички уебсайтове.

Ако се чудите какво време за зареждане е достатъчно бързо, според Google то е 3 секунди или по-малко.

Можете да теаствате зарерждането на сайтът, с безплатните инструменти PageSpeed Insight или GMetrix

Скоростта е важен фактор в продължение на години, вероятно, ще оказва все по голямо влияние през 2018-та и за в бъдеще.

4. Висока релевантност на страницата:

Google продължава да се стреми да предостави на потребителите най-доброто изживяване в мрежата. Освен че предлаганите уебсайтове за потребители са безопасни, Google търси сайтове, които най-добре съответстват на намерението за търсене на потребителя – дори ако това се различава от действителната им заявка.

Това означава, че търсачкata ще оценят значимостта на съдържанието Ви. Един от начините, по които Google оценява уместността на съдържанието на даден уебсайт, е с латентно семантично индексиране. Чрез латентно семантичното индексиране Google може да събира съдържание от милиарди уебсайтове и да анализира съдържанието, като сканира за свързани с тях термини и думи.

Латентното семантично индексиране също така дава възможност на Google да определи дали съдържанието на даден уебсайт е изчерпателно, семантично и добре написано.

Как можете да направите или поддържате съдържанието си актуално и изчерпателно през 2018-та? Можете да започнете, като проучите съдържанието на водещите конкурентни уебсайтове и потърсите общи черти сред тях. Това обаче може да отнеме много време, особено ако търсите конкретни термини или думи. За да ускорите процеса, е добре да използвате, някои от платените или безплатни инструменти.

Serpstat е може би най-добрият в момента, за анализ на ключови думи и конкуренция.

5. Гласовото търсене е по-реално от всякога:

Точно както през 2017 г. около гласовото търсене ще продължи да се вдига пара. Много потребители предпочитат удобството да говорят пред писането. Така е не само по-бързо, но и запитванията могат да бъдат по-подробни.

По-важното е, че софтуерът за разпознаване на глас достигна до точката, в която потребителите се чувстват комфортно и имат могат, да разберат нормалната си реч.

Повишената подробност на заявките за търсене означава, че ще трябва да излезете отвъд простите ключови думи и фрази, за да се фокусирате повече върху термините и фразите, които хората естествено ще кажат на глас. Хората говорят по, по-различен начин, отколкото пишат, така че стратегията ви за SEO, трябва да се опита да използва разговорни термини и изречения.

6. Мобилната версия, ще стане още по-важна:

Смартфоните доминират в момента и все повече сърфирането в мрежата, ще се случва на мобилни устройства. В действителност, броят на хората, които използват смартфоните си, за да сърфират в Интернет, е по-висок от тези, които разглеждат традиционния настолен компютър.

Вече не е задължително да имате уеб сайт, който да е удобен за мобилни устройства. Сега се изисква и очаква от търсачките и потребителите.

Това не е нищо ново и нещо, за което вероятно сте чували в много други години, но тъй като всяко ново устройство излиза и включва някаква функция за гласово търсене, ще трябва наистина да помислите за това през 2018-та.

7. Възходът на линковете:

Линковете са хлябът и маслото на SEO в продължение на много години. В миналото с това свързване от друг източник, за да се засили авторитета на уеб страницата в очите на Google, беше злоупотребено, което накара Google да излезе с алгоритъма “Пингвин” през 2012 г.

Оттогава се превърна в най-добрата (и най-етичната) практика за уебсайтовете да се опитат да получат естествени връзки от по-реномирани външни източници.

Докато връзките от авторитетни, външни източници дадоха на уебсайтовете някакъв скок в резултатите за търсене, по-нататъшното усъвършенстване на роботите за търсене на Google бавно премахва желаната сила на линковете.

Не става въпрос само за това как и откъде идва връзката ви. Проста връзка просто няма да се открои.

Търсачките вече имат възможността да свързват споменавания на марки, институции, организации и хора, без да е необходимо да се свързват със съответните им уеб страници. Докато връзките ще продължат да носят някаква тежест, другото съдържание около хипервръзката ще бъде много по-важно.

8. Резултатите от търсене (SERP) ще продължат да стават лични:

Освен традиционните фактори за класиране при търсене, като например скоростта на страницата, уместността на съдържанието и авторитета на страниците, търсачките също използват информация за потребителя, като например интереси, история на сърфиране и местоположение, за да предоставят списък с персонализирани резултати от търсенето.

Google, заедно с някои други търсачки, използваха персонализирани резултати в продължение на много години.

Целта на SEO оптимизатора, да стигне до върха на резултатите от търсенето ще има по-големи последици. Страниците, които успеят да доминират в търсенето, не само ще получат повече първоначален трафик, но когато потребителят кликне върху уебсайтът, страницата на фирмата ще се показва в бъдеще, при бъдещи търсения от този потребител.

Това ще ви даде по-голяма възможност да доминирате в резултатите (SERP) на този потребител и в бъдеще.

Оптимизирайте стратегиите си през 2018-ta според SEO тенденциите:

SEO е непрекъснато променящата се индустрия. През 2018 г. Google ще продължи да подобрява практическата работа на потребителите, като сканира уместността на съдържанието на дадена страница, използвайки персонализирани резултати от търсещите машини и по-бързи скорости на страниците и включва допълнителни функции за страниците с резултати. Търсачката ще иска да гарантира, че уебсайтовете са удобни за мобилни устройства и са пълни с нормални, разговорни термини и думи.

Вижте, Вътрешната (On-Page) SEO на достъпни цени, предлагана от Power Web!