Колко време отнема SEO оптимизацията?
Колко време отнема SEO?
Въпреки, че има много въпроси относно SEO оптимизацията, малко от тях са толкова трудни за отговор като Колко време отнема?
Това е така, защото освен всички фактори, които играят роля в оптимизирането на собствения ви уебсайт, трябва да оцените и усилията на конкуренцията ви за оптимизация. Това може да направи още по-труден отговорът на този сложен въпрос.
Краткият отговор е “зависи”.
За съжаление, няма конкретна времева рамка за SEO резултати, защото това е невъзможно. Нито ще споделим някаква тайна формула, за да отговорим на този въпрос, защото не съществува.
Въпреки това, има много повече отговори, отколкото предположения. Истината е, че колкото време отнема да се анализират факторите за вашия собствен сайт в сравнение със същите факори за уебсайтовете на вашите конкуренти.
Има три важни фоктора, които играят важна роля за това колко време ще ви отнеме SEO оптимизацията: конкуренция, входящи връзки и съдържание.
Конкуренция:
Ако продавате нещо специфично като сладкарски изделия с аромат на риба, вероятно няма да се изправите пред конкуренция. Обаче, тези от нас, които продават продукти и услуги, които реалните хора действително купуват и има голямо търсене, ще бъдат изправени пред различна степен на конкуренция въз основа на търсенето.
Например, водопроводчик, обслужващ малък местен пазар, ще бъде изправен пред по-малкa конкуренция, отколкото агенция за недвижими имоти в същия град, която ще бъде изправено пред по-малка конкуренция от национална агенция за недвижими имоти.
Накратко, колкото по-конкурентна е нишата и уеб сайтът ви, толкова повече време, ще е необходимо да постигнете желаните резултати.
Както трудностите, така и необходимото време обикновено следват кривата на графиката, тъй като уеб сайтовете, класирани по-ниско, ще бъдат по-лесни за изпреварване. Това ще стане по-трудно и ще отнеме повече време, за страниците, които са по-близо до първата страница (позиция).
Има още един важен и често пренебрегван аспект на конкуренцията, който повечето хора дори не осъзнават, и това е съотношението между обема на конкуренцията в рамките на една ниша и компетентността и опита на SEO специалистите зад най-добре класираните уеб страници в тази ниша.
Помислете за това по следния начин:
- Търсенето вкарва компаниите в ниша, което води до засилване на конкуренцията. Тази конкуренция ги кара да предлагат по-конкурентни сделки, което означава, че те трябва да поемат по-голям дял от пазара, за да останат печеливши.
- Това е среда, която обикновено благоприятства по-големите компании с по-дълбоки джобове – и те могат да си позволят по-голям бюджет и съответно, да наемат най-добрите SEO специалисти в бранша.
- Ако се изправите срещу тази ситуация, имате дълга и трудна битка пред вас.
Входящи връзки:
Не е тайна, че линковете все още играят огромна роля в SEO, но тяхното въздействие върху това колко време отнема зависи от няколко по-значими фактора.
- Първият но не по-важност е количеството на връзките към уебсайта Ви. По принцип, повече връзки ще ви помогнат да постигнете успех в SEO оптимизирането по-бързо, но това не е просто числова игра.
- Многобройни връзки от страници с ниско качество не само няма да помогнат за класирането Ви – те действително биха могли да го наранят, като забавят напредъка ви или докарат наказание. Вместо това трябва да се съсредоточите върху качествени връзки от авторитетни уебсайтове.
И накрая, както скоростта, с която добавяте връзки, така и времето за което ги трупате, също са фактори, защото обикновено рязкото увеличение показва неестествен опит за манипулиране на класирането.
Така би трябвало да изглежда естественото придобиване на възки:
Това изглежда по-малко естествено, но в зависимост от други фактори, като скорошно медийно отразяване, нов популярен продукт или убийствена маркетингова кампания, може да е напълно естествено:
Третата изглежда естествено като оранжев тен:
Така че, като цяло, колкото по-бързо можете да печелите подходящи, висококачествени връзки, толкова по-бързо ще се класирате, но това е с предупреждение. Вашата скорост на връзката (скоростта, с която печелите връзки) – трябва да има относително стабилен растеж.
Ако тактиката за изграждането на връзките ви следва насоките на Google, това трябва да се случи естествено. Обикновено само когато използвате Blac Hat методи, виждате неестествени модели, които биха могли да забавят и дори спрът вашия напредък.
Съдържание:
Съдържанието, публикувано на уебсайта Ви, също играе роля в това колко бързо постигате резултати и първото нещо, което трябва да знаете е, че качеството има голямо значение.
Има съвети, че трябва да публикувате бавно ново съдържание, които произтичат от теорията, че публикуването на много нови неща наведнъж може да изглежда неестествено за Google и по този начин може да навреди на вашето класиране. Разбираемо е, че хората могат да повярват на този мит.
Ако имате готово, голямо съдържание, няма причина от гледна точка на SEO да не го публикувате веднага. Колкото по-скоро го публикувате, толкова по-скоро ще има положителен ефект върху класирането ви. Чакането само прави индексирането по-бавно.
Възраста на домейна(уебсайта) също е фактор за класирането на дадена уеб страница както и много други.
Заключение:
Не можете точно да предскажете точно кога ще постигнете най-високо класиране за определена ключова дума или тема. Можете обаче да направитe обосновано предположение, основано на определени променливи. С течение на времето можете да получите по-добра представа колко време може да отнеме доброто класиране в рамките на вашата конкретна ниша.
Вижте Вътрешната (On-Page) SEO Оптимизация на достъпни цени, предлагана от Power Web!